Otsime turismi ja loomemajanduse koostöökohti

Osaleme EASi ja KredExi ühendasutuse korraldatud häkatonil Turism + loomemajandus = uus pilk Sinu ärile.

Häkatoni eesmärk on leida mõlemale valdkonnale kasulikud koostöömudelid ja projektid sh luua uusi teenuseid/tooteid, mis võimaldavad jõuda uute klientideni ja seeläbi kasvatada ettevõtete konkurentsivõimet.

Osalema pääses 20 turismi ja 20 loomemajanduse ettevõtet. Osalejaidi valis EASi ja KredExi ühendasutus võttes arvesse ettevõtte välisturuvõimekust, valmidust regulaarseks koostööks rahvusvaheliste partnerite ja edasimüüjatega, ettevõtte majandusnäitajaid ning Maksu-​ ja Tolliameti hinnangut.

"Taolised kootööpäevad on äärmiselt olulised väikeettevõttele, nagu Toidufoto.ee,” rääkis ettevõtte juht Katrin Press. “Koostööks hädavajalik usaldus ja teineteisemõismine tekib lihtsamini näost näkku suheldes ja tiimitööd tehes kui end internetis reklaamides. Minu jaoks omab järjest rohkem tähtsust sarnane väärtusmaailm ja selle mõistmiseks sageli ei piisa reklaamide või kodulehe vaatamisest. Meiesuguse ettevõtte reaalne vajadus on mõnikümmend head koostööpartnerit, nii et sündmus on end ära tasunud isegi siis, kui tekib vaid üks reaalne koostöö, rääkimata enese harimisest, mis samuti pole vähetähtis.”

Häkatoni formaat toimib valdkonnaülese koostöö käivitamiseks ülihästi, teab Press rääkida. Ta on varasemalt osalenud The Global Hackil 2020 (Work track 2. koht), olnud Ajujahi TOP 30 hulgas (2020-21) ning osalenud ainsa eestlasena 2023. a. Madridis Euroopa Komisjoni toiduvaldkonna häkatonil RESTwithEU.

Toidufoto.ee näeb võimalust panustada erinevatesse kommunikatsiooni- ja turundustegevustesse. Meie tugevuseks on läbi aastate olnud brändidele eristuva pildikeele loomine. Nüüdseks oleme märganud, et kõige õnnestunumate projektide puhul oleme leidnud ka ajas hästi vastupidava visuaalse keele. Paljud kliendid (nagu Sleepwell, Mulieres, Regionaal- ja Põllumajandusministeerium, või Clean Kitchen) kasutavad kolm kuni viis aastat tagasi loodud fotosid tänaseni. See on märk läbimõeldud, hoolivast ja jätkusuutlikust brändingust, mis tänapäeva raiskamiskultuuris on esiletõstmist väärt.

Kuid visuaal ei ole täna meie ainus tegevusvaldkond. Meil on olemas võimekus töötada ka tekstidega nii eesti kui inglise keeles. Samuti soovime rakendust leida eelnevatel häkatonidel omandatud teadmistele toote- ja teenusedisainist.

Esimesel päeval oli rõhk ideekorjel, kaardistasime loomemajanduse ja turismisektori vajadused ning hetkeolukorra ja genereerisime kahe sektori vahelisi koostööideid tulevikuks. Kahe päeva jooksul katsetakse erinevaid teenusedisaini tööriistu, mida on võimalik hiljem iseseisvalt kasutada. Minihäkaton tulemusel valmib esialgne prototüüp uuest tootest või teenusest.

Osalejad tõid probleemidena välja, et infovahetus kahe valdkonna ettevõetete vahel on täna pea olematu, üksteise tegemistest teatakse vähe. Teiseks suureks probleemiks on toetava võrgustiku puudumine. Väga palju on väike- ja mikroettevõtteid, kelle polegi võimalust oma uusi ideid põrgatada ja neile konstruktiivset tagasisidet saada. Ressursinappusest tulenevalt kardetakse nii ebaedu kui ka õnnestumisi, millega võivad kaasneda ettenägematud muutused inimeste elukorralduses.

Toimivate koostöölahendustena märgiti piir- ja kogukondlikke võrgustikke ja nende korraldatud sündmusi, nagu Sibulatee, Romantiline Rannatee või asumifestivalid nagu Uue Maailma päevad või Kalamaja päevad, samuti üle Eesti toimuvaid laatasid.

Teisel päeval. 14. mail toimub minihäkaton, kus arendame koos loodud ideid edasi ning mõtleme läbi, kuidas uus innovaatiline mudel praktikas toimima saada ja majanduslikuks tuluks keerata. Minihäkatoni võitjatiimile on auhinnaks võimalus mentori toel oma uut toodet või teenust edasi arendada ja lihvida.

Next
Next

Nord Tempeh brändifotod