Toidufotograafia koolitused

“Võiks ju küsida, et miks ma üldse koolitan, kas tahan oma töö teistele anda?” mõtiskleb Toidufoto.ee asutaja Katrin Press.

 
resto_talv-030_DSC1352.jpg
 

On ilmselge, et kui õpetan inimesi paremini pildistama, lahendavad nad mõned olukorrad ilma kõrvalise abita. Mida andekam ja pühendunum inimene, seda suurem tõenäosus on tal saada väga heaks fotograafiks. Ometi pole konkurentsi kartus ühelgi alal saanud tedmisete jagamise takistuseks. Põhjuseid on palju.

Esiteks, andekas ja pühendunud harrastaja leiab vajaliku info ja abi igal juhul üles. Teda ei saa paremaks saamisel takistada. See, et ta areneb takistustest hoolimata, ongi tema kvaliteedi mõõt. Kõiki ülejäänuid võib poputada ja kättpidi edasi vedada, kuid sellest pole kasu.

Teiseks, mind on ainult üks. Parimagi tahtmise korral ei suudaks ma kõike Eestis leiduvat toidufototööd üksi ära teha. Mõningaid töid polegi mõistlik sisse osta. Kui toidukoht soovib sotsiaalmeedias jooksvalt kajastada oma päevapakkumisi või lõbusaid seiku köögipoolelt, ei saa iga kord fotograafi kutsuda. Nii mõndagi saab ette planeerida, aga 100% profifotodega sotsiaalmeediat saavad endale lubada ainult fotograafid ise. Ja isegi nemad tahaksid vahel lipsu lõdvaks lasta ja mõned klõpsud telefoniga teha.

Lisaks, mul on hea meel, kui minu valdkonna ettevõtetel läheb hästi. Kõik, mida nad õigesti ja hästi teevad, toob neile raha sisse ja seda saab vastavalt vajadusele ümber jagada. Ka professionaalsete fotode tarbeks. Virelev ettevõte ei osta mitte kelleltki mitte midagi.

Kolmandaks, haritud klient on parim tellija. Kõige muretum on koos töötada nende inimestega, kes mõistavad protsessi ja oma rolli selles. Elu on näidanud, et kõik, kes on korra olnud fotosessiooni juures, oskavad seda palju paremini kavandada, usaldavad rohkem fotograafi ja kõik läheb ladusamalt. See on ka põhjus, miks ma sunnin end kõik olulised teemad blogis lahti kirjutama.

Neljandaks, mulle jubedalt meeldib õpetada. See on suurepärane viis oma mõtteid süstematiseerida, saada tagasisidet, suhelda sama ala inimestega ja muuta oma elu rikkamaks. Kokku juba neli head põhjust. Kui rohkem nuputaks, leiaks neid veelgi.

Ideid koolitusteks

Toidufotokoolitus ei ole üks kindel tükk asja, mis on igal pool ühesugune. Nii et ei tasu karta, et kui oled ühel juba käinud, siis on kõik kuuldud. Juhendajana võin öelda, et iga koolitus lõpeb tundega, et oleks vaja jätkukoolitust, sest grupi tagasiside annab nii palju uusi mõtteid.

  1. Olen koolitanud blogijaid ja mõjuisikuid, kuidas oma käepäraste vahenditega, nt mobiiltelefoniga teha paremaid (toidu)pilte. Selline paaritunnine välkseminar sobib hästi muu sündmuse või tooteesitluse osaks.

  2. Olen koolitanud erinevaid isetegijaid ja väiketootjaid (nt tordimeistrid ja keraamikud), kuidas saada oma toodetest paremaid fotosid. Iseäranis hästi oskan juhendada toidu, disaini ja elustiiliga seotud valdkondi, kuna valdan võtteid, mida neil loo jutustamiseks tarvis läheb. Lisaks tehnilistele oskustele saad teada, kuidas visuaalsete vahenditega jutustada oma brändi lugu ja kuidas tagada järjepidevus.

  3. Toidupildistamise koolitus restoranide ja kohvikute personalile. Kasuta ära oma töötajate potentsiaali, õpeta nad paremaid pilte tegema ja võid oma sotsiaalmeedia üle uhkust tunda! Aitan kaardistada ideid ja workflowd, mille tulemuseks on läbiv stiil ja kindel arv pildipostitusi nädalas.

  4. Kui sul on toidufoto- või kokandushuviline sõpruskond ja tahaksite midagi toredat koos teha. Veeta aega mõnusas õhkkonnas, teha süüa, aga samas ka midagi juurde õppida - anna endast märku, mõtleme koos midagi välja!

  5. Kui üritad toidufoto valdkonnas midagi korda saata ja tunned, et tahad valjusti mõelda või midagi arutada, võta ühendust ja lepime kokku eratunni!

Tulevikuplaanid

Nagu mõnest punktist juba välja paistis, lähenen ma toidupildile alati vajaduspõhiselt. Vajaduse tekitab aga tavaliselt turundus, mitte lihtsalt soov enda ümber ilu kogeda, kuigi ka see oleks imetore.

Oma igapäevatöös puutun kokku väikeste ettevõtetega, kes jõuavad minu juurde sooviga saada ilusaid pilte. Ülesannet püstitades kogen sageli, et enda jaoks ei ole selgeks mõeldud sihtgruppi ega tegevusi, mis nende piltidega soovitakse edaspidi teha. Olles pildid kätte saanud, ei suudeta ära kasutada nende kogu potentsiaali, sest asjatundjaid ei jaksata palgata ja endal puuduvad teadmised-oskused.

Olen ise väikeettevõtja ja tegelen igapäevaselt enda turundamisega, nii et need valud ja vaevad, eelkõige ajapuudus, on mulle tuttavad. Sellepärast töötasin välja koolituse tööpealkirjaga “Pane pildid müüma!”

Koolituse eesmärgiks on:

- selgitada, kuidas fotosessiooni planeerida, et sellest oleks võimalikult palju kasu,

- rääkida fotode seosest brädi ja turundusega,

- rääkida, millest koosneb toidupildi hind, õpetada esitama pilditellimust nii, et sellele saaks hinnapakkumisega vastata,

- tutvustada tarkvara, mis aitab ilma erioskusteta kujundada igapäevaseid reklaammaterjale, uudiskirju ja otsepostitusi,

- tutvustada sotsiaalmeedia halduse üldiseid põhimõtteid,

- praktilises osas katsetada erinevate turundusmaterjalide kujundamist oma sülearvutis.

Kui sul tekkis meie koolituste vastu huvi, helista või kirjuta meile!

Peatse kohtumiseni!

Previous
Previous

Töö, mis toidab

Next
Next

Galerii: Toidufilmide festivali avamine