Stiliseeritud toidufotod veebipoodi

Koroonakriis tõi kaasa tohutu veebipoodide arendamise laine ja seda ka toidukaubanduses. Kapten Grant on hea näide ettevõttest kes ajal, kui meeleolud meedias olid kõige mustemad, viis oma veebipoe uuele tasandile. Meile tähendas see kilode kaupa meeldivat nokitsemist kodustuudios.

grant-veeb.png

Loovtöö puhul on üksteisest arusaamine ülioluline: kuidas klient oskab oma soove kirjeldada ja teostaja neist aru saada; millised on kokkulepitud piirangud ja kui palju vabadust jäetakse teostajale. Seda projekti jääb meenutama tohutult mõnus kliendisuhte dünaamika.

Mis on stiliseeritud tootefoto?

Meilt küsitakse hästi sageli tootefotosid, aga see ei tähenda hoopiski, et kõik tööd oleksid ühesugused. Ka Kapten Grantiga läks jutt lahti tootefotost. Ent kohe selgus, et fotod pakenditest valgel taustal, mida üldiselt mõeldakse tootefoto all, on neil juba olemas. Saime aru, et meie ülesanne on hoopis isu tekitada. Stiliseeritud tootefoto on selline foto, kus tootele on loodud kontekst.

Kui tavaline tootefoto pildistamine on enamjaolt tehniline töö, mida on võimalik kiiresti ja efektiivselt teha fotorobotitega, siis stiliseeritud tootefoto ülesanne on visuaalsete vahenditega vaatajat mõjutada. Elemendid, mis soovitud mulje peaksid kujundama, tuleb teadlikult pildi sisse panna.

  • Kuidas kirjeldaksid muljet, mida pilt peaks edasi andma? Millised on olulisemad märksõnad?

  • Milline taust soovitud mulje saavutamisele kaasa aitab? Milline taust sobib veebikujundusse?

  • Millised teised elemendid aitavad foto sõnumit edasi anda?

  • Millises formaadis (horisontaalne v vertikaalne foto v ruut) peaks olema lõpptulemus?

  • Kas lisaks veebile on plaanis fotosid kasutada ka teistes kanalites ja kas see nõuab teisi formaate? (Sest toiduga tehtav ettevalmistus moodustab tööst nii suure osa, et sellest on mõttekas võtta maksimaalne hulk vajalikke kaadreid.)

Kapten Grantiga alustasime sellest, et soovitav mulje peaks olema äärmuslikult värske, sest see on kalatoodete puhul ülioluline kasvõi toiduohutuse mõttes. Vähimgi toiduhügieeni nõuete eiramise kahtlus võtab kliendilt ostusoovi. Samast põhimõttest lähtuvad ka jaemüüjad, kui värsket kala külmletis jää peal presenteerivad. Veebipoe eesmärk ju ongi päriselu ostukogemus internetti üle kanda.

Kuna tootesortiment oli mitmekesine, tuli iga toote puhul kaaluda, milline esitlusviis oleks kõige isuäratavam ja toote omadustega parimas kooskõlas. Ülimalt meeldiv oli see, et klient andis neis otsustes meile vabad käed. Eelduseks on muidugi see, et teostaja toidutundmine on heal tasemel.

Olgugi et olime printsiibis kokku leppinud, et peamine element on jää, ei sobinud see kokku teatud toodete omadustega. Näiteks, olid valikus eelnevalt läbikuumutatud ja seejärel sügavkülmutatud rannakarbid. Nende lahtisulatamine ja näitamine jäävaagnal ei oleks tulnud kõne alla, kuna toores karp peab olema kinni, aga kuna nad avanevad alles kuumutades, pole neil seega jäässe asja. Seega valmistasime neist hoopis maitsva roa. Sarnast teed läksime mereannikokteiliga, kuhu lisasime värsket salatit. Kõik tooted, mis nägid paremad välja küpsetatuna, said küpsetatud jne.

Lähenesime sellele projektile suhteliselt ökolt ja tegime pilte mitmes etapis, et üles sulatatud tooteid oleks hiljem võimalik ka toiduks kasutada. Raiskamine on toidufotograafia juures üks kurvemaid kaasnähtusi. Et pildile jõuaksid parima välimusega tooted, peab tegelik materjali kogus olema vähemalt kahekordne.

Mis puudutab lisandite valikut, siis stilisti töö algab tegelikult poes, kus valitakse kõige ilusamad ürdid, salatid, plekkideta ja sobiva kujuga sidrunid, erinevate kumerustega tšillikaunad jne. See on ka põhjus, miks on pildi jaoks riskantne hulgilaost kaupa tellida. Koroona ajal me seda siiski tegime. Aitäh meeldiva koostöö eest, Fruitexpress!

Kui ettevalmistus oleks olnud poolik ja eelarve tehtud tootefoto päringule, oleks sellise töömahuga projekt olnud katastroof ning tõenäoliselt kliendisuhte ohtu seadnud.

Vahel võib töö vastuvõtmisel otsustavaks saada ka sügavkülma suurus. Selle projekti toodete kogus ei oleks kuidagi mahtunud tavalisse kodusesse sügavkülma.

Protip

Usalda pigem sellist teenusepakkujat, kes küsib alguses rohkem küsimusi ja teeb kallima hinna. Suure tõenaosusega ta teab, millest räägib ja väldib hilisemaid komplikatsioone ja ümbertegemise kulu.

Kui loetu tekitas mõtteid, kirjuta meile oma soovist!


Previous
Previous

UUS TEENUS: toidufotograafia kiirkonsultatsioon!

Next
Next

Fitlap.co.uk uus menüü