UUS TEENUS: toidufotograafia kiirkonsultatsioon!

Oled punninud oma ettevõttele ise toidupilte teha ja kuskil kinni jooksnud? Pead piiratud eelarvest maksimaalse tulemuse välja pressima ja soovid nõu, mida optimeerida? Seisad fotopoes ja ei suuda objektiivi valida? Kõik need elulised olukorrad on nüüd lahendatavad ühe Zoomi kõnega. Kui vestlusest areneb edasi koostöö, on konsultatsioon sulle tasuta!

Katrin Press esinemas rahvusvahelisel toidufotofestivalil Taanis 2019. Foto: Frank Peters

Katrin Press esinemas rahvusvahelisel toidufotofestivalil Taanis 2019. Foto: Frank Peters

Täna kirjutas üks sõber Facebooki, et kas mul (Katrinil) on uus toidufotokoolitus juba plaani võetud. Temal vaja osaleda. Selgus, et ta teeb oma ettevõtte kodulehe jaoks telefoniga tootefotosid - ja ta ei ole tulemusega väga rahul. Vaatasin pildid kohe üle ja selgus, et foto tehniline kvaliteet oli väga hea. Ühtlase tulemuse rikkus vaid toote foon, mis ei olnud päris valge, vaid ühel pildil veidi sinakas ja teisel veidi kollakas. Pakendid ise aga olid teravad ja väga õigete värvidega.

Ütlesin talle, et pildid on väga head, ainult oleks vaja Photoshopis taust eemaldada.

“Juba sa räägid minu jaoks hiina keelt,” vastas sõber. “Mul pole tegelikult Photoshoppi ja olen siiani töödelnud mingis äpis oma pilte.”

Kuna koolitusi küsitakse päris tihti, siis mõtlesin, et septembris võiks tõesti uue ringi teha. Samuti käis peast läbi mõte salvestada mõned eestikeelsed õppevideod enamlevinud probleemide kohta. Aga see ei ole veel meie vestluse lõpptulemus.

Tegelikult soovitasin oma sõbrale üht oma koostööpartnerit, kes on spetsialiseerunud valgel taustal tootefotode tegemisele ning kasutab automatiseeritud süsteemi, mis võimaldab pakkuda väga head hinda. Mõtle nüüd ise: sa maksad N eurot Photoshopi koolituse eest, mässad pildistamisega ja istud tundide viisi arvutis, et õpitud nõksud praktikas selgeks saada ja kui selged, siis ega need pildid ikkagi ise töödeldud ei saa. Kümme aastat olen teinud ja ikka kulub iga pildi kohta nii palju minuteid, et mul on kasulikum see töö sisse osta ja selle asemel ka teisi inimesi koolitada, kuidas ei ole mõtet tühja tööd teha.

Kui sa oled oma ettevõtte boss, siis sinu aeg on kõige kallim ressurss. Seda ei tohi kulutada asjadele, mida täna suudavad teha robotid! Aga selleks, et seda öelda, pead sa teadma, kui palju aega võtab fotode töötlus, nt tausta eemaldamine. (Ega ilma asjata ei asu suurem osa seda teenust pakkuvaid ettevõtteid arengumaades, kus tööjõud on odav.) On lausa tüüpviga, et alahinnatakse nende tööde mahtu, mida ise ei ole varem teinud. Alles siis, kui koolituse raha on makstud ja tunde ekraani passitud, otsustatakse, et see vaev ei vääri küünlaid.

On olemas shortcut-id, küsimused, millele kiire vastuse saamine aitab reaalselt säästa sinu raha.

Mul on samast rubriigist teine näide veel. Helistab üks hästi tore noor naine, kellega olen põgusalt tööalaselt suhelnud. Küsib, kas saaksin tema ettevõttele teha personaalse toidufotokoolituse, et nad saaksid edaspidi ise oma veebiäri jaoks fotosid teha. Jutt on igati arusaadav ja konkreetne, lepime kiiresti tingimustes kokku. Otsustame, et seome koolituse üks-ühele nende pildivajadusega ehk ma demon kogu protsessi algusest kuni järeltöötluseni ja toon kaasa kogu vajaliku tehnika. (Selliseid koolitusi saab endiselt tellida ja mul on paketi kirjeldus kohe olemas.)

Saime kokku, sättisime tausta üles ja rääkisime tööprotsessi läbi. Algus oli paljutõotav, kuni selgus, et nende sõbra käest laenatud kaamera ei võta pilti ette. Peale põhjalikku troubleshoot-i ja mitmeid telefonikõnesid selgus, et keegi tegelikult ei tea, millal see kaamera viimati pilti tegi. Arutasime võimalikud edasised stsenaariumid läbi.

Kuidagi läks jutt taas töötlemise peale ja klient päris, kui palju aega mul orienteeruvalt kulub järeltöötlusele. (Sellest saab kunagi pikemalt lugeda.) Kuna minu jaoks kõige rohkem standardiseeritud protsess on Bolt Foodi toidupildid, siis tõin näiteks, et 10 toidufoto + 3-4 kaanepildi (e mitme roa kombinatsioni) töötluse peale kulub vähemalt 1 tund. Seepeale arvutas ta kiirelt läbi, kui palju aega läheks nende ettevõtte fotode töötluseks, lisas ka algaja koefitsendi - ja muutus väga nukraks. Leppisime kokku, et säästan neid kogu jamast ja teen omalt poolt väga mõistliku pakkumise, mis sisaldab stuudioköögi kasutamist ja kõiki vajaminevaid taustasid, nõusid ja rekvisiite, mille peale nad ise ei olnud veel mõelnud.

Oleme kaks korda kokku saanud ja meil on väga mõnus koostöö. Koolirahaks jäi seekord 1/2 tellitud koolituspäeva hinnast. Aga ka selle teema oleks võib-olla saanud võtta päevakorralt maha ühe telefonikõnega.

Ei ole kirjutaja tüüp ja tahaksid oma pildivajadusi lihtsalt kellegagi arutada, valjult mõelda või moderntantsuna esitada? Pole probleemi!

Kui puutume oma ettevõttes kokku mõne uue probleemi või valdkonnaga, siis oleme sisimas ebakindlad ja tegelikult tahaks lihtsalt kellegagi rääkida. Kui jaekaubanduses saame minna niisama riiulite vahele jalutama ja infot koguma, siis äriteenuste segmendis peame sageli kohe olema suutelised formuleerima päringuid. Olen isegi kirjutanud, et asjalik briif tagab paremini tegelikkusele vastava hinna ja parema kliendisuhte. Aga kuidas selleni jõuda? Olen ise küll ja küll ehituspoodides või autoteeninduses küsinud: kuidas seda asja üldse nimetatakse või mismoodi see käib, mida te just mainisite? Tegelikult see ei ole hinnangu koht, kui oled mõnes valdkonnas täiesti blond. Blond, kellel on vajadus ja raha, on igati ok klient.

Kevadel, kui korraldasin ülimenuka toidu- ja tootefoto veebiseminari, jäi mulje, et paljudel osaletel jäi mõni küsimus õhku või on teemasid, millest tahaks aeg-ajalt rääkida. Kiire kõnega saaks ka need mured lahendatud. Igal juhul on see märksa efektiivsem viis saada konkreetseid vastuseid, kui oodata järjekordset avalikku koolitust (mis muidugi tulemata ei jää).

Kuidas süsteem toimib?

  • Broneeringu lingile vajutades avaneb kalendrivaade, kus saad valida endale konsultatsiooniks sobiva päeva ja kellaaja. (Süsteem pakub ainult konsultandile sobivaid aegasid, nii et tõenäosus ajad klappima saada on päris suur.)

  • Järgmises vaates palutakse sisestada osaleja nimi ja e-postiaadress ning võimalusel ka teema, millele vastust soovitakse. Küsimuse sisestamine ei ole kohustuslik, kuid annab vastajale võimaluse eelnevalt mõelda ja vajadusel lisainfot otsida.

  • Broneeringutasu vastuvõtmiseks on Paypal-i link ja sellega ongi kogu vaev nähtud. Samas saab tasuda ka pangakaardiga.

  • Kui broneering on tehtud, saab konsultant selle kohta teavituse ja kinnitab selle eelnevalt sisestatud e-postiaadressile, samuti saadab Zoomi lingi, mille alt veebikohtumine aset leiab.

  • Edasi pole muud, kui õigel ajal kohal olla. Kohtumise tühistamisel konsultandi poolt makstakse broneeringutasu tagasi. Muudel juhtudel tasu tagastamisele ei kuulu.

  • Boonus: kui konsultatsiooni tulemusena käivitub koostöö Toidufoto.ee-ga, arvestatakse konsultatsiooni tasu projekti eelarvest maha.

  • Kõikvõimalike imelike olukordade lahendamiseks kirjuta tere@toidufoto.ee

Ega siis muud, kui kohtume teisel pool ekraani! Kolmele esimesele broneerijale üllatus!

Previous
Previous

Head uut aastat!

Next
Next

Stiliseeritud toidufotod veebipoodi