Toiduala sisuloojatel oma kiirendi

Toidufotograafia on üks imepisike killuke maailmast, kuid ka seda annab teha uuenduslikult ja hea energiaga. Saa osaks kogukonnast, mis annab visuaalse materjali loomisele võimsad pöörded!

Ametist sõltumata on meil kõigil tänapäeva kiirelt muutuvas maailmas üks ühine roll - õppija roll. Alati on midagi, mida saab paremini või efektiivsemalt teha, on teemasid, kus tahaks kelleltki nõu küsida või lihtsalt ideid põrgatada. Oleme samaaegselt õppijad ja õpetajad ning see just ongi teadmiste jagamise eriline võlu: kasu saavad kõik.

Toidufoto kiirendi on kõigile neile, kes:

  • mingit pidi puutuvad kokku toidu- ja tootefotograafiaga

  • on vahel tundnud, et tahaks enda ümber inimesi, kes tegelevad sarnaste teemadega

  • tunnevad rõõmu suhtlemisest, kogemuste jagamisest ja teiste toetamisest

  • soovivad õppida või õpetada toidufotograafiat

  • on avatud uutele tutvustele ja ärivõimalustele.

Tulevikuäri põhineb võrgustikel

Eelmisel sajandil oli turundusfoto loomine üsna lineaarne protsess - klient pöördus reklaamiagentuuri, agentuur mõtles idee ja palkas fotograafi, kes selle teoks tegi. Aja jooksul on lisandunud mitmeid uusi võimalusi, kust visuaalset sisu saada (pildipangad, sisuloojad, kasutajate loodud sisu (i.k. user generated content) ja kanaleid, kus seda näidata (sotsiaalmeedia, online-kaubandus).

Maailm on muutunud, koos sellega hierarhiad, rollid ja vajadused. Kordades on kasvanud on lahenduste väljatöötamise kiirus. Turundusjuht on sageli samal ajal nii fototeenuse tellija kui sisulooja. See, kes pildistab, ei ole ainult fotograaf, vaid paljudel juhutudel ka suunamudija ja arvamusliider. 

Me oleme oma igapäevategevustes rohkem üksteise koostööpartnerid kui kunagi varem, kuid see ei kajastu veel päriselt meie mõtteviisis ja äriprotsessides. Koostööpartneri leidmine, tingimuste kokkuleppimine ja briifimine on ikka veel arusaamatult pikk ja formaalne protsess. Esmakordse koostöö puhul on risk mõlemalt poolt suur, sest tööle peab asuma ilma vastastikust sobivust testimata.

Oluliselt lihtsam oleks hoida enda jaoks olulised koostööpartnerid enda lähedal, oma infoväljas, ja samm-sammult kasvatada usaldust, et ajakriitilise projekti tekkides oleks ühele lainele saamine kiirem ja valutum. Koostöövõrgustik ongi see vahelüli, mis lisaks riskide maandamisele annab ka hulgaliselt positiivset energiat ja kasulikke teadmisi.

Sinu kasud kiirendis

Kasulik kogukond on see, kus saad endale olulist infot nii, et sa seda isegi tähele ei pane. Saad osaleda siis, kui see on sulle mugav. Kuuled lahendusest enne, kui sa enda jaoks isegi probleemi oled identifitseerinud.

Kui sul on kiiresti abi vaja, siis keegi alati vastab. Leiad paar inimest, kes teevad su tuju paremaks ja kellega koos järgmise taseme väljakutse vastu võtta.

Toidufotograafia koolituspäeva hind on täna vahemikus 50-300€. Koolitusel läbid mõned intensiivsed tunnid — ja siis on see minevik. Kogu edasine katsetamine ja tegelikud pildistamisolukorrad tuleb omal käel lahendada.

Tegelikult ei pea see nii olema. Toidufoto kiirendi, on koolitus, mis ei lõpe ära. See arvestab sinu taset ja tegelikke katsumusi ning kestab täpselt nii kaua, kui otsustad kiirendis osaleda. Kiirendi hind on kuutasupõhine.

Erinevalt Facebooki grupist ei treenita siin algorütmi, et sind kauem lehel hoida. Sinu andmeid ei müüda kolmandatele isikutele. Saad ise sorteerida ja kinni keerata kõik, mis sind ei huvita.

Kuidas me seda teeme?

See on lihtsam kui sa arvad.

  • Loome ruumi huvitavatele vestlustele. 

  • Toome ühele platvormile kokku inimesed, keda muidu peaksid guugeldades taga otsima.

  • Aitame ja toetame neid, kes on oma teekonna alguses, jagame kogemusi omasugustega ja õpime nendelt, kes on kaugemale jõudnud. 

  • Koostame juhendite ja abimaterjalide andmebaasi alustavale toidupildistajale.

  • Vahendame teemakohast infot.

  • Avame otseliini kogenud juhendajatega, kes vastavad personaalsetele küsimustele toidufotograafiast ja toidu turundamisest.

  • Viime kokku töö ja talendi. Aitame moodustada sinu sisuloojate supertiimi. Kui sul endal on mingist oskusest vajaka, siis aitame selle liikmete hulgast üles leida. Kuna meil on toidualal palju kontakte, siis leiame sulle puuduva meeskonnaliikme.

  • Võimaldame sul kogukonna raames luua oma kontaktivõrgustiku, kellega jagada endale olulist infot.

  • Pakume koolitusi, korraldame liikmete kokkusaamisi jms.

  • Saad end lihtsalt hästi tunda, kui oled aidanud kellegi mure lahendada.

Kultuur ja mängureeglid

Inimestena oleme kõik huvitatud hästi toimivatest usalduslikest suhetest. Soovime leida mõistmist ja tunnustus ning teha tiimina paremaid asju. Tööülesandeid täites aga muutume vahel tahtmatult puuslikeks, kellega on keeruline ühist keelt leida. Sageli on selles süüdi keskkond: väärtuskonflikt, ebakindlus oma positsiooni suhtes, halvasti kommunikeeritud ootused, liiga lühikesed tähtajad või siis lihtsalt teadmatus teise eriala spetsiifikast.

Kiirendi kultuuri nurgakiviks on uudishimu. Infot vahetades saame suurendada mõistmist protsessi eri osaliste vahel, et jõuda sujuvasse koostöösse ja saavutada paremaid tulemusi. Abstraktselt arutades saame käsitleda ka neid teemasid, mida tellija ja teenusepakkuja rollis on ebamugav lauale tuua.

Ideest

Kiirendi idee autor on toidufotograaf ja koolitaja Katrin Press. “Kuna tegelen palju koolitamisega, siis iga koolituse lõpus oli tunne, et peaks midagi edasi tegema. Tahaks nende inimeste jaoks olemas olla, kui nad õpitut ise katsetama hakkavad,” rääkis ta. “See on nii kitsas valdkond, et kõik on harjunud kuidagi omaette nokitsema ja ei julgegi unistada, et on ka toredamaid töövorme võimalik välja arendada. Lükkasin selle käima, sest tunnen, et mul on seda mõtteviisi muutust enda jaoks vaja.”

Tule proovima!

Previous
Previous

Teha asju, mis ei ole kohustused

Next
Next

Eesti toit: Muna Liisa bränding